suite française (2015)

bir savaş
ortasında bir kadın ve bir adam
yanlışlar ,doğrular, sırlar ve vicdanlar arasında filizlenen bir aşk
bir nazi ile bir direnişçinin
bir almanla bir fransızın
bir adam ve bir kadının öyküsü
ya da ve aslında en baştan beri oyunu kurgulayan ama ortalıkta fazla gözükmeyen müziğin evrenselliği, birleştiriciliği, bizatihi kendisi.
gerçek hayatın bir kesiti.
.
son tahlilde ; çok beğendim ben filmi
ağır ağır içine alıyor insanı 
aşkı, doğayı ve dahi müziği azar azar şırınga ediyor adeta bünyeye..
sevdim yani.

ve işte izlerken altını çizdiklerim!



- babam hep derdi ki ; insanların gerçek yüzlerini görmek için savaş başlatmalısın.
.



- sorgulamak, sadece işleri daha da zorlaştırır.
.




-  sadece iki kez buluştuğum bir adamla evlendim. kendimi birbirimize  aşık olduğumuza inandırmaya çalıştım. ölmek gibi bir şeydi..
.
.