7.12.2019

marriage story (2019)

yalan yok şimdi, netflix'te scarlett'ı görür görmez konusuna bile bakmadan izlemeye başladığım film. bir scarlet, bir adam driver. sanki roger federer ile rafale nadal arasındaki tenis maçını izler gibi. film alıp götürdü beni. duyguları sahiciydi.  (bu arada skarlıt hanıma kısa saç çok yakışmış) ha arada kopmalar, durmalar, durulmalar. kadı kızında da oluyor o kadar hocam. şahsen sıkılmadım ben. ama her bünyeye de iyi gelmez. bilirim.


..
çift terapisinin klişesi de olsa açılış sahnesi de başarılıydı bence. farklı bir şey izleyeceğiz galiba dedim. hem yanıldım. hem yanılmadım. amerikan filmlerinin alıştığımız ve beklediğimiz finali değildi. ama bıçak gibi kesilmesi. ne bleyim?
.
izledikçe, film ilerledikçe ister istemez kramer kramer'e karşı geliyor aklınıza. ama değil. öyle değil. en azından onun kadar sert ve yıpratıcı değil hatırladığım kadarıyla. film tamamen dram ağırlıklı gidiyorsa da araya sıkıştırılan nükteler yerindeydi. üzülürken gülüyor, ağlarken düşünüyorsunuz. kararsız istanbul havası gibi duygudan duyguya giriyorsunuz falan.


filmden aklıma kalan sahne ise;  neden bilmem scarlett'ın driver'ın saçını kestiği sahne. çok sevimliydi bence. kloz yor ays çarli. kloz yor ays

ve elbette ki;  charlie'nin (adam driver) filmin başında nicole'un (scarlet) avukatın yanında son anda söylemekten (okumaktan) vazgeçtiği charlie'deki sevdiği yanları oğluyla birlikte okuduğu sahne. charlie ile birlikte izleyici olarak biz de yanıp kül olduk doktor. ma'folduk!

ve ve boş evde cümleleriyle birbirlerini "jiletledikleri" sahne. o kadar sahici, o kadar sertti ki. scarlett kızımız alsın artık bu oskar'ı doktor. alsın.

toparlarsak son tahlilde;  sevenin çok seveceği, sevmeyenin ise ağız burun eğmekle kalmayıp tu kaka edebileceği bir aralıkta bu film. takdir kamuoyunun!
benim puanım 7/10 iken scarlett etkisiyle 8/10 diyorum. 
son kararım doktor. 8. evet.
.