geronimo (2014)

film defterime yazdığım ilk film. izlediğim ikinci tony gatlif filmi.
açıkçası herkesin seveceği türden bir film değil. tony gatlif'i , gadjo dilo'yu.. sevenlerin seveceğini düşünüyorum.

filmden notlara gelince...

 -belki kurguda türk karakterlerin olması, belki sahneler ve belki müzikler nedeniyle bir fatih akın tadı aldım ben filmden.

- filmimiz bir gelinin mirkelam gibi koşmasıyla açılıyor ve sonra tarantino filmlerindeki müzikle olaylar gelişiyor...

- siyasal yahut gönül tandanslı duvar yazılarını ya da "beni yıka"lı araba yazılarını gördüm de at yazılarını ilk kez bir filmde görüyorum. at bu ya at, at... malika seni seviyorum yazmış sürahi kapağı. üstelik nar kırmızısı renkte...



-müzik demişken, bir fransız filminde ibrahim tatlıses'ten uzun hava dinleyeceksin dese birisi önce küfreder sonra kafa atardım. ama bu da oldu... her demet zalım felek....

- filmin adamı otuz saniyelik diyaloglarıyla alex bence.


" neye gülüyorsun alex?"
"meleklere"

- evet tarafsız bakıldığında filmin eleştirilecek pek çok yönü var  belki. ama ve lakin genel manada sevdim ben filmi. hiç bir şey olmasa gençlerin break dans yaparak atışması, otobüsten bozma evin  dayanılmaz çekiciliği ve elbette müthiş müzikler yeter..

son tahlilde sevdim ben filmi doktor, sevdim...

gerenimo trailer - 2014