22.08.2018

the guernsey literary and potato peel pie society (2018)




korkma. ada çok gürültülü. sesler ve tatlı esintiler hoşuna gider, incitmez. bazen binlerce enstrüman, bazen sesler kulağımda vızıldar. 


..
dostlar, romalılar, yurttaşlar hele bi'dinleyin!
asla iyi bir film anlatıcısı olamadım. film yazıcısı da değilim. lakin bu filmi olabildiğince güzel , mümkün olduğunca afili anlatmak istiyorum. izlemeyen kalmasın istiyorum. çünkü ve zira ben çok sevdim.
eminim dönem filmlerini sevenler çok sevecek. 
romantik filmleri sevenler de sevecek. 
inancım odur ki; dram filmlerini sevenler de sevecek. 
hele hele kitap kulubü grupları bu filmi baş tacı yapacaklardır.
o kadar diyeyim.

hikayemiz 2.dünya savaşının hemen ertesinde ingiltere'de küçük bir adada geçmektedir. savaş romanı yazarımız juliet hanım yeni roman hazırlıkları yaparken talih kuşu guernsey isimli küçük bir adadan gelir. savaş zamanı biraz da mecburiyetten kitap kulubü kuran ekibin bir üyesi hanım yazarımıza naif bir mektup yazar. sonra olaylar nasıl güzel gelişir, nasıl ince ince içinize işler, ruhunuza yayılır. izleyin ve görün.

lily james kızımız rolünün hakkın vermiş. sanki bu rolü ondan başkası oynasa sakil duracakmış. özel bir terziye, özenle diktirilmiş elbisenin bedenine cuk oturması gibi bu rol de ona çok yakışmış. çok.
sevimsiz nişanlısı mark efendi de şımarık, herkesi paramla döverim züppeliğini çok iyi sergilemiş. yalan yok şimdi. ama işte elin domuz yetiştiricisi böyle alır kızı elinden mark efendi! - ay spoylır oldu değil mi? canı cehenneme en güzel yerini söylemedim ki. finali çok güzeldi. ve ben çok güldüm. ama muzip ve sinsice değil. keyiflice. ve sevdim de.

bu film için daha ne söyleyebilirim ki, adada yaşama isteğimi daha da harlandıran (hatta mümkünse guernsey adası), sonunda ve filmin içinde bir çok yerde gülümseten, bazen hüzünlendiren ve bir sahnesinde neredeyse ağlatan (evet yalan değil yönetmen azıcık daha sıkıştırsaymış oyuncuları salya sümük ağlardım) bittiğinde yüzümde şapşal bir gülümseme hissettiğim (leon'cular alınmasın ama) hoş bir sevgi filmi.