1.12.2018

mad to be normal (2017)



bir deliler evi. içinde doktorlar ve hastalar birlikte yaşıyor. doktor laing ruhsal hastalara ilaç verilmesine şiddetle karşı olan, onların dinlenmesini isteyen ve istediklerinin verilmesini isteyen sıra dışı bir doktordur. bu ev öyle bir ev ki ; öncelikle ve tabi ki ayfer tunç'un bir deliler evinin yalan yanlış anlatılan kısa tarihi'ni çağrıştırdı hemen bana.
.
bu ev diyordum; içindeki hastaların bazen doktor, doktorların da hasta olduğu garip bir ev. güvercini frank'e şiir okuyan jim, kendini isa mesih sanan raymond, yüksek rahibe maria, beş yılda sıfırdan bir milyona ve oradan geriye doğru, milyondan sıfıra sayan john'un olduğu evlere şenlik bir ev.
.
hakkında hiç bir fikrim yokken dvd dükkanında sırf kapağına bakarak aldığım bu 'değişik' filmi sevdim. hiç sıkılmadan izledim.  izledikten sonra baktım. iskoç psikiyatrist ronald  david laing'in hayatından bir kesitmiş. böyle olunca tabi gerçeğine uydurmak gibi bir sorunumuz çıkıyor. bu da filmde kopukluklara yol açıyor. lakin yine de sıra dışı bir filmdi benim için.
.