nasipse adayız (2020)




twitterda, instagramda, sokakta, dost meclisinde, durakta ve iskelede hep duyduk filmin ismini. şüphesiz bu kadar konuşulmasının sebebi ercan kesal'di. üstelik şimdi öğrendim ki kitaptan uyarlamaymış. ama ve lakin hiç uzatmayalım. film beklentilerin, oluşturulan olumlu aurasının çok altındaydı. bir şeyi hatta bir şeyleri eksikti. nasıl anlatsam? özenle hazırlanmış ama tuzu ya da şekeri eksik bırakılmış bir yemek gibi. yahut içi boş, yavan bir ekmek gibiydi. sanki hep aynı frekansta, aynı hat üzerinde gitti ve birden küt diye bitti. hani son saniyedeki bir numaranın gelişi olmasa 'selamsız bandosu' gibi olmuş diyeceğim. o derece .

 

ha tüm eleştirime rağmen beyaz eşyacı abit abi'nin desteğinin istendiği sahne on numara olmuş. heleki abit abinin protez dişlerini yaptırmasını istediği sahne ve devamında suat hocanın dişleri adayımıza uzattığı sahne ağlasam mı gülsem mi bilemedim. ama burada beyaz eşyacı abit de muhteşem bir performans sergilemiş. öyle ki bu performans filmin önünde. tıpkı bir zamanlar anadolu'da muhtar rolüyle efsane tirad atan ercan kesal gibi.. acaba diyorum başrolden ziyade yardımcı oyunculuklarla mı devam etse sayın kesal. bilemedim şimdi.

filmin elbet bir derdi var. izlerken anlıyorsunuz. siyasetin yanardönerliğini, çıkar ilişkilerini, büyük görünen küçük insanları, şark kurnazlıklarını vs. ama ve sanki bunu iyi aktaramamış. dedim ya bir yerlerde bir eksiklik, bir kopukluk var. aslında konu muazzam. oyuncular iyi. ama anlatışta, akışta bir sıkıntı var müdür. geçmedi yani bana.. bilemiyorum altan!