somethins from tiffany's (2022)


malum önümüz yeni yıl ardımız eski sene. her sene olduğu gibi amerikan klişe sineması boş durmuyor hazır dijital kanallar da varken yeni yıl soslu ne kadar film varsa burnumuza sokuyor. karşı mıyım asla ve kat'a. her ne kadar çoğu çöp ve birbirinin benzeri konularda da olsa arada bir iki tanesi turnayı gözünden vurmayı başarıyor. iyi ve hoş şeyler çıkabiliyor. tabi herkesin iyisi, hoşu ve güzeli kendine.

bu kadar uzun girizgâhı niye yaptım bilmiyorum. sanırım az evvel amazon prime'da izleyip beğendiğim sıcak filme imdb'de 5,8 vermelerine içerledim. ha puanlar her şey mi?
değil. bazen nasıl sapııtıklarını biliyoruz. eurovison şarkı yarışmasındaki taraflı ve haksız puanlamaya dönüşebiliyor.

neyse biz filmimize dönelim.

cumartesi akşamı ne izleyebilirim derken amazon'u açıp önüme ilk çıkan bu filme, sağını solunu kurcalamadan atladım. baktığınızda çok iddialı olmayan, tahminimce küçük bir bütçesi olan ve yukarıda saydığım onlarca yılbaşı filminden biri.
ama nedense ben keyifle izledim.

bir kere çok hafif! diyaloglar, espriler yerinde. romantizm tam vaktinde. hatta minik gerilimler bile müthiş zamanlama ile kotarılmış. usul usul, hani sonunu tahmin etsen bile venedik'te akıntıya kapılmış bir gondolun içinde gider gibi sonuna kadar gidiyorsunuz.

hani öyle büyük sorgulamalar, aydınlatmalar yaşatmasa da kadın-erkek ilişkilerine dair küçük check-uplar yaptıran, acaba hangisi doğru diyebileceğimiz minik sorular sordurtan bir film.

yine ve keza izlerken çok hafif johnyy deepp'li juliette binoche'li çikolata, biraz before sunrise tadı veren yahut ben de onları çağrıştıran az bütçeli çok sıcak bir yapım olmuş.

çocuk oyuncu, daisy müthiş sempatik. babası da öyle.
ve fırrıncı güzelimiz rachel. bu kadar olur! bizim dizi oyuncumuz funda eryiğit'e acyip benziyor. hatta ve önce amazon prime haluk bilginer gibi funda eryiğit'le de çalışıyor sandım. ama değilmiş. zoey deuych imiş. yine de ben daha çok canım ailem'deki seyhan tadında izledim. 

son tahlilde cumartesi akşamı, iyi hissettirecek hafif bir romantik komedi isterseniz; bu film o film. ben kefilim. evet..